Svenska Hamsterföreningens Forum
Torsdag 9 September 2010 Kl: 10:15 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Väkommen till SHF:s forum. Vi hoppas att ni ska trivas här och skriva mycket.
Vi vill påpeka att vi inte godkänner nickname när du anmäler dig, läs igenom registreringsvillkoren noggrant och godkänn innan ni skickar iväg er registrering. Följ sedan vidare instruktioner i det välkomstmail ni får.

Startsida   Hjälp Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vad fick dina hamstrar för färskmat idag?  (läst 628 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Daniel_5109
Medlem SHF
Medlem
*

Antal inlägg: 306

« Svara #45 skrivet: Torsdag 15 Juli 2010 Kl: 03:39 »

Ja men faktiskt, jag skulle gärna ha en liten hamster recept bok. Man skulle ju kunna kategorisera den lite enkelt, tips till dräkriga honor, stödmatning till ungar, tips på vad man kan se upp med och te.x dra ner på om hamstern är lite överviktigt/ vad man kan ge för att få dem att öka lite i vikt. Undernäring etc.

Mat är ju egentligen ett av naturens sätt att hålla kroppen i trim, det är ju vårat och djurens bränsle. så helt klart hade det varit roligt med en sån bok- så länge den är informativ men lättsam att läsa. gärna med instruktioner på även "lättare" maträtter så som groddar etc.

Säkert många yngre vars föräldrar inte alltid vet heller vad man kan ge hamstern... Vips så tar familjen fram boken å kan påta ihop något smarrigt även till den lilla  Grin

Å så nån gullig liten bild här och var.. så man kan titta på bilderna när man är trött å funderar på vad man skall ge dem  Tongue

haha du är ju för rolig Monica!!  Grin, Ja vi får väll se om det blir något eller ej kanske inte en bok men i sådan fall ett häfte av något slag/ info blad sedan måste man ju tiden och folk som vill vara med finnas..... har ju tänkt att jag ska göra en hemsida någon gång och där kommer jag även skriva och visa bilder om färskmaten..  Wink
Loggat

Daniel Johansson, Ägas av Be-bopz´s At First Sight, Satio, Aino, Yperia Smiley! Smiley,
Monica_5115
Moderator
Medlem
**

Antal inlägg: 499

Hemsida
« Svara #46 skrivet: Fredag 16 Juli 2010 Kl: 00:10 »

Daniel; det är ju som klippt och skuret. Då gör vi det tillsammans helt enkelt, jag vet en sida man kan göra egna böcker/häften på. Så fixar man bara lite bilder.. recept, kategoriserar å delar upp arbetet sinsemellan. Och så får de som vill beställa   Grin
Loggat

Registrerad uppfödare i SHF.
Mina guldklimpar hittar ni på hemsidan; www.exentrions.weebly.com
Daniel_5109
Medlem SHF
Medlem
*

« Svara #47 skrivet: Fredag 16 Juli 2010 Kl: 03:35 »

Det låter bra Monica  Smiley

Nu idag så fick mina sallader och mini majs, solros-skotten börjar ta form, men inte linserna kanske dom tar lite tid på sej Wink, Jag ska försöka fota solros-skotten imorgon med så in kan få se Tongue
Loggat

Daniel Johansson, Ägas av Be-bopz´s At First Sight, Satio, Aino, Yperia Smiley! Smiley,
Monica_5115
Moderator
Medlem
**

Antal inlägg: 499

Hemsida
« Svara #48 skrivet: Fredag 16 Juli 2010 Kl: 17:12 »

Daniel; härligt .. vi får se till att göra något av det Wink  Ta gärna nån bild på solroserna sen så man får se..

Mina kommer nog att få lite välling ikväll, med mixade grönsaker och kanske något annat smarrigt.. Våran spis funkar inte, annars hade jag kunnat peta ner lite ris etc. Men men, får se vad jag hittar i skafferiet..
Loggat

Registrerad uppfödare i SHF.
Mina guldklimpar hittar ni på hemsidan; www.exentrions.weebly.com
Daniel_5109
Medlem SHF
Medlem
*

« Svara #49 skrivet: Lördag 17 Juli 2010 Kl: 03:42 »

Nu har mina fått barnmat, sallad, lite paprika, honungsmelon....

här kommer lite bilder;

Så här ser solros skotten ut nu sedan när dom är skörda så måste man sätta dom på ett fat i solen så dom får den grönaktiga färgen...  Smiley
Loggat

Daniel_5109
Medlem SHF
Medlem
*

« Svara #50 skrivet: Söndag 25 Juli 2010 Kl: 05:11 »

Mina fick färskmat för några timmar sedan; Broccoli, Sallad, alalfa groddar, ruccola. Nu går två av hamstrarna på bantning med så dom får grönt var tredje dag och ingen barnmat eller gröt...... 

Nä nu väntar sängen på mig... zzZzzZz  Wink
Loggat

Linda_2039
Administrator
Medlem

Antal inlägg: 5828

Be-Bopz Hamster

Hemsida
« Svara #51 skrivet: Söndag 25 Juli 2010 Kl: 11:22 »

I fredags fick mina sallad, ärtor och groddar och vi gjorde även pannkakor åt dem, några med spenat och några utan  Smiley
Loggat

Linda Fransson, registrerad uppfödare
Be-Bopz (f.d Motalavikens)
Daniel_5109
Medlem SHF
Medlem
*

« Svara #52 skrivet: Måndag 26 Juli 2010 Kl: 04:01 »

Nu idag fick dem ruccola, groddar, gurka, barngröt, Samt vetegroddar & Vetegrodds olja också lite rapsolja som är med bra för pälsen och huden.  Smiley

Låter gött med pannkakorna, Det har inte mina fått på länge, Får ta och göra det nån gång när alla hamstrarna kan äta det och inte bara dom som inte går på bantning.  Cheesy
Loggat

Nicole_5011
Medlem SHF
Medlem
*

Antal inlägg: 74

Nicole Wigström

Hemsida
« Svara #53 skrivet: Onsdag 28 Juli 2010 Kl: 18:46 »

Idag fick mina hamstrar:

Min tjej med kull och den dräcktiga fick havregrynsgröt, makaroner, spenatblad och ärtor.
Mina andra fick havregrynsgröt, ärtor och spenatblad. Smiley
Loggat

"Allting har en mening, därför också ett svar"
Daniel_5109
Medlem SHF
Medlem
*

« Svara #54 skrivet: Lördag 31 Juli 2010 Kl: 02:19 »

Idag har mina fått solrosskott, mungbönor, broccoli. Både solrosskotten o mungbönorna har jag groddat hemma så dom är 100% Ekologiska.  Smiley
Loggat

Anne-Hedvig_3062
Medlem SHF
Medlem
*

Antal inlägg: 1441

Caroline

Hemsida
« Svara #55 skrivet: Lördag 31 Juli 2010 Kl: 10:07 »

Disa har fått hjemmedyrket grønnkål (økologisk), broccolibuketter, mungbønner (groddar, øko), et par pinjenøtter som snop - og hold dere fast! spiret hamp (cannabis sativa). Kjøpte frøene på helsekosten, er en sort hamp som ikke har rusfremkallende virkning. Frøene er svært sunne, med mye Omega -3, -6 og 9, pluss div. mineraler. Funker ikke bra i grodlåda, så sådde frøene i jord i små potter. Disa elsker de små plantene, de går rett ned! Hun får også sådde grønnkålspirer, som er like populære. - En halv lillefingernegl eggehvite fra kokt øko-egg, og litt fruktgrøt fra babyglass.
Loggat

Daniel_5109
Medlem SHF
Medlem
*

« Svara #56 skrivet: Tisdag 10 Augusti 2010 Kl: 21:29 »

Igår fick mina sallad och mungbönor med blöt kattmat på burk''Gourmet gold kyckling pate'', Idag så fick dom maskros blad senare ikväll ska dom få lite blåbärsris som nu ligger i frysen för att ta död på eventuella bakterier m.m  Wink

Och har också plockat hallonblad ska plocka mera imorgon eller någon annan dag så det ska torkas och sedan är det bra kost & Vitamin tillskott i tex vinter, ska även plocka mera blåbärs ris så man kan frysa in och ta ge dem ibland då dom gillar detta väldigt mycket.....  Smiley
Loggat

Veronika_5107
Medlem SHF
Medlem
*

Antal inlägg: 487

South Dakota

« Svara #57 skrivet: Onsdag 11 Augusti 2010 Kl: 09:19 »

Omelett med spenat i och äggfoder igår. Smiley
Loggat

Mvh. Veronika
Daniel_5109
Medlem SHF
Medlem
*

« Svara #58 skrivet: Fredag 20 Augusti 2010 Kl: 02:32 »

Mina fick för någon timma sedan; Gurka, Sallad, Havregryns gröt med lite ''musli-gröt'' blandat med äggfoder sedan lite vetegroddsolja och vetegroddar ovan på, Skulle vara skoj om någon annan vilde berätta vad era fick för något gott,

Har även sått alfa groddar idag och lagt mungbönor i vatten som jag ska så i morgon.

// Daniel  Smiley
Loggat

Linda_2039
Administrator
Medlem

Antal inlägg: 5828

Be-Bopz Hamster

Hemsida
« Svara #59 skrivet: Fredag 20 Augusti 2010 Kl: 02:39 »

Mina fick sallad, ärtor och alfalfagroddar, köpta sådana, jag lyckas tyvärr inte så bra med dem tyvärr, sen blev det lite barnmat och även färs.
Loggat

Linda Fransson, registrerad uppfödare
Be-Bopz (f.d Motalavikens)
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!