Svenska Hamsterföreningens Forum
Torsdag 9 September 2010 Kl: 20:44 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Väkommen till SHF:s forum. Vi hoppas att ni ska trivas här och skriva mycket.
Vi vill påpeka att vi inte godkänner nickname när du anmäler dig, läs igenom registreringsvillkoren noggrant och godkänn innan ni skickar iväg er registrering. Följ sedan vidare instruktioner i det välkomstmail ni får.

Startsida   Hjälp Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ändrad rekommendation angående hanens parningsålder  (läst 288 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Monica_5115
Moderator
Medlem
**

Antal inlägg: 501

Hemsida
« Svara #15 skrivet: Måndag 21 Juni 2010 Kl: 19:52 »

Inte riktat till någon- jag undrade bara allmänt. För jag var själv oerhört seg på att gå in här i början och jag är nog inte ensam. Många tar nog för givet att allt viktigt finns på hemsidan. Och snart kommer det ju att göra det hihi  Kiss

Sen har jag ju ett allmänt önskemål... som ni förmodligen gått igenom och funderat på flera gånger innan jag kom hit, men jag saknar verkligen att hitta lite mer ingående fakta på hemsidan. En bra grund för hur defekterna nedärvs (det man vet), att det tex inte alls blir automatiskt avelsstop på en kull vars förälder utvecklat en defekt.. För det har då jag alltid trott, finns inte så mycket att läsa sig till så man får sitta och anta en massa Tongue

Så i framtiden kanske några SHF medlemmar/föreningsavsvariga kan ta itu med det å lägga upp lite mer genetik-relaterade artiklar. Jag vet många som gärna sätter sig in i genetik, men det är svårt när man aldrig vet vart man skall söka.

Lite OT kanske. Men ändock en önskan  Grin skall man lägga in en förfrågan till nån i styrelsen ang. detta?
Loggat

Registrerad uppfödare i SHF.
Mina guldklimpar hittar ni på hemsidan; www.exentrions.weebly.com
Pernilla_3044
Medlem SHF
Medlem
*

Antal inlägg: 762

Hemsida
« Svara #16 skrivet: Måndag 21 Juni 2010 Kl: 20:37 »

Monica - det du efterfrågar är på g så att säga. Det kommer dock ta lite tid att få ihop då ansvarig(för guld) även är ansvarig för att få ihop gnagbladet. Nu är jag fokuserad på gnagbladet nr 3 och låter den gå före. Men det kommer, men ni får gärna komma med "artikel-idéer" om sådant ni vill kunna läsa om på hemsidan. Det går bra att Pm:a mig.
Loggat

Jag är en värdefull människa, jag duger precis som jag är och jag är stolt över och tycker om att vara mig själv.

Min Hemsida: http://skargardenshamstrar.se/
Min hamsterblogg: http://skargardens.blogg.se/?tmp=14125236
John W
Medlem

Antal inlägg: 732

Silverdalens Nalle Puh.

Hemsida
« Svara #17 skrivet: Onsdag 28 Juli 2010 Kl: 23:58 »

Jag har länge funderat på att gå med i föreningen igen för att jag tycker om att engagera mig. Eventuellt börjar jag också med uppfödning igen.

Jag förväntar mig inget svar på mina frågor eftersom jag inte är medlem längre.

Men t.ex. de medlemmar som inte har tillgång till t.ex. internet skriver ni förändringar i t.ex. rekommendationer och regler i Gnagis?

Mvh John Weinerhall
Loggat
Lotta_3077
Moderator
Medlem
**

Antal inlägg: 1308

Hemsida
« Svara #18 skrivet: Torsdag 29 Juli 2010 Kl: 01:00 »

Gnagis är en internet-tidning numera och om man inte har internet kan man beställa en utskrift till självkostnadspris.

Lotta
Loggat

Lotta Ling
Geishas Dvärghamsteruppfödning
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!